Šéf NDS tvrdí, že križovatka Triblavina uľahčí dopravu a život ľuďom

0 8. august 2018, zdroj: SITA
8. august 2018
zdroj: SITA
Križovatka Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave po dokončení podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) Jána Ďurišina výrazne uľahčí dopravu a život obyvateľom v okolí hlavného mesta. Mrzí ho, akým spôsobom pristupovali k tejto stavbe niektorí občania, ktorí protestovali proti zmene technického riešenia D1 medzi Bratislavou, Sencom a Trnavou. Namiesto pôvodne plánovaného rozšírenia na šesť pruhov so súbežnými pripájacími komunikáciami bude mať diaľnica osem pruhov po Blatné a šesť po Trnavu bez tzv. kolektorov.
Križovatka Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave po dokončení

"Taká istá situácia bola pri križovatke v Blatnom. Začala sa stavať rok po začatí tejto stavby a dnes už funguje a slúži," povedal Ďurišin v utorok v súvislosti s obnovením prác na križovatke Triblavina. "Je to ukážka toho, akým spôsobom sa dnes buduje. Je to komfortné pri Blatnom, prehľadné, bezpečné a takto sme už mohli jazdiť aj tu," uviedol na stavbe križovatky.

Triblavina sa podľa NDS bude stavať tak, aby sa v budúcnosti na ňu mohli napojiť kolektory, ktoré by v prípade potreby viedli popri diaľnici.

Čas na zmenu stavby pred dokončením sa podľa šéfa NDS ráta v mesiacoch, táto stavba sa však posunula v rokoch. "Ale nie z našej viny. Odvolávania boli dobre načasované, prichádzali vždy na konci možného odvolacieho obdobia. Nazval by som to maximálne možné, umelé predlžovanie odvolacích lehôt a naťahovanie času," povedal Ďurišin.

NDS v súčasnosti pripravuje dodatok k zmluve so zhotoviteľom, prípadné zvýšenie zmluvnej ceny prác v objeme takmer 20 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty bude známe neskôr.

V auguste sa začne s presmerovaním dopravy na diaľnici D1 do troch zúžených pruhov v každom smere jazdy, rýchlosť bude znížená na 80 kilometrov za hodinu. "V prvej fáze bude doprava na D1 vedená prevažne v ľavom jazdnom páse, v strednom deliacom páse a v časti pravého pásu. Týmto usporiadaním dopravy vznikne v pravom jazdnom páse pracovný priestor oddelený obojstranným betónovým zvodidlom," informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová. "Od augusta do novembra 2018 budú prebiehať stavebné práce na rozšírení južnej strany telesa diaľnice v celej dĺžke stavby a dočasný násyp v mieste navrhovaného diaľničného mosta," uviedla.

NDS žiada vodičov o zvýšenú opatrnosť v tomto úseku pri realizácii dočasného dopravného značenia. Doprava v smere von z Bratislavy bude v prvom štvrťroku 2019 presmerovaná na dočasne rozšírený úsek D1 v režime tri plus tri jazdné pruhy. "Následne po vybudovaní polovice podjazdu sa v rovnakom režime presmeruje doprava v smere do Bratislavy a vybuduje sa druhá polovica podjazdu," priblížila Michalová. Podjazd bude vybudovaný pre križovanie s novou mestskou komunikáciou.

Križovatka Triblavina bude napojená na D1 v úseku Bratislava - Senec samostatnými križovatkovými vetvami a na navrhovanú cestu druhej triedy v mieste turbo-okružných križovatiek. Tá bude v budúcnosti postupne dobudovaná a napojená na cestu I/61 Bratislava - Senec a cestu II/502 Bratislava - Pezinok. "V mieste styku vetiev križovatky a spomínanej navrhovanej miestnej komunikácie sú projektované namiesto stykových križovatiek menej kolízne turbo-okružné križovatky, a to z dôvodu zabezpečenia vyššej bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky," dodala Michalová.

Hodnotenie článku

Nahlásiť chybu v článku

* Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané občianskym združením Alternatívne spravodajstvo, zapísaným v registri občianskych združení na Ministerstve vnútra SR s prideleným IČO: 51405784 na účely spätného kontaktovania. Viac informácií k ochrane osobných údajov nájdete tu.

Odporúčame

EKO: Vodiči – špinavci
Mimoriadna správa – cestárom v BBSK chýba posypová soľ! Lunter…
Poslankyňa národnej rady Nicholsonová nebude tolerovať obvinenia…
Kandidát na prezidenta Marian Kotleba
Kotleba vyzval Danka: Zverejnite návrh zmluvy o obrannej…
Kresťania na celom svete slávia pamiatku zmŕtvychvstania Ježiša…

Diskusia k článku

Upozornenie: Pred publikovaním príspevku si prečítajte pravidlá diskusie

Vážení diskutéri, podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky, atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Prevázdkovateľ webstránky sa dištancuje od všetkých komentárov porušujúcich platnú legislatívu.