Smrteľná soľ do kúpeľa pre vaše mamičky
0 17. máj 2019, Július Vonkomer
Snáď tento recept nikto nevyskúšal: „Tip na vlastnoručnú výrobu. Namiesto kytice kvetinová soľ do kúpeľa pre mamu:
2 veľké šálky morskej soli zmiešajte s 2 PL hydroxidu sodného, 1-2 PL mandľového alebo jojobového oleja a éterickými olejmi (napríklad 8 kvapiek ružového a 4 kvapky levanduľového alebo pakostového oleja).“ Nasleduje popis ako zmes zmiešať a naaranžovať darčekovou stuhou.
Darček vlastnej výroby určite poteší no v tomto prípade by ste mohli spôsobiť vážnu zdravotnú ujmu. Hydroxid sodný, ktorý sa do receptu dostal omylom, poznáme aj pod starším názvom lúh, patrí medzi najsilnejšie zásady. Za normálnych podmienok biela pevná látka, leptajúca pokožku. Ak ste si niekedy chemicky prečisťovali upchaný odtok tak ste sa s touto látkou už stretli. PO nasypaný do upchatého odtoku a zaliatí horúcou vodou začne chemická reakcia ktorá rozpúšťa všetko organické. Táto látka zamiešaná do soli do kúpeľa by zrejme spôsobila nemylú spomienku.
Sieť drogérií svoju chybu čoskoro zistila aj prostredníctvom zákazníkov ktorí túto látku poznajú a reagovala promptne: „Milí dm fanúšikovia a čitatelia! Radi by sme sa ospravedlnili za chybu v preklade, ktorá nastala v májovom vydaní časopisu active beauty. Konkrétne ide o článok "Ďakujem, mami!" a k nemu prislúchajúci Tip na výrobu kvetinovej soli do kúpeľa. V tipe je uvedená nesprávna prísada, ktorou je hydroxid sodný. Táto látka nie je určená na tento účel a namiesto nej má byť použitý hydrogenuhličitan sodný, a teda sóda bikarbóna. Za tlačovú chybu sa ešte raz ospravedlňujeme a ďakujeme za pochopenie!“ Pre istotu sa rozhodli nielen pre upozornenia na internetových stránkach a sociálnych sieťach: „Milí dm zákazníci! Ešte raz sa ospravedlňujeme za chybu v preklade, ktorá, bohužiaľ, nastala. Informáciu sme, samozrejme, okamžite zverejnili na našich sociálnych sieťach (FB, Instagram), v e-shope, v každej dm predajni a zároveň bol odoslaný newsletter na e-mailové adresy zákazníkov, ktorí v rámci registrácie do zákazníckeho programu zadali svoju e-mailovú adresu. Taktiež budeme zvyšným zákazníkom, ktorí obdržali magazín, zasielať informačný list. Vzniknutá situácia nás mrzí a pracujeme na opatreniach, aby sa v budúcnosti nič podobné nezopakovalo.“
Celú situáciu dali zákazníci v komentároch na sociálnych sieťach danému obchodu pekne „vyžrať“.