Uhríkova prevaha v počte interakcií na sociálnych sieťach je oproti ostatným europoslancom „brutálna“
0 10. december 2020, redakcia
Bratislava, 9.12.2020. Zo štrnástich slovenských europoslancov je najviac sledovaným na sociálnej sieti Milan Uhrík zo strany Kotlebovci – ĽSNS. Všetci ostatní sú ďaleko za ním.
Komunikačná agentúra Katedra Komunikácie, ktorá analyzovala facebookové stránky slovenských europoslancov informovala, že europoslanec Uhrík od januára do konca novembra tohto roka nazbieral cez 2,2 milióna interakcií na svojej facebookovej stránke pod svojimi príspevkami. Druhá najúspešnejšia Lucia Nicholsonová (SaS) ich mala 461-tisíc. Tretí Michal Šimečka (Progresívne Slovensko) mal 440-tisíc. Ako posledný skončil europoslanec Miroslav Číž (Smer-SD). Mal 190 interakcií.
Podľa analýzy je Uhríkova prevaha oproti ostatným „brutálna“, sám nazbieral takmer toľko lajkov či zdieľaní ako všetci ostatní europoslanci dokopy, ktorých bolo 2,4 milióna.
Europoslanec Uhrík na margo svojej sledovanosti na sociálnych sieťach tvrdí, že je jediný spomedzi slovenských zástupcov, ktorý rozpráva nielen o pozitívach EÚ, ale aj o negatívach. Tvrdí, že ľuďom podáva aj pozitívne informácie, ktoré urobila EÚ a čo podporil.
„Ale zďaleka to nemá nikdy taký dosah, pretože tých pozitívnych správ je veľmi veľa, či už v médiách, na internetových portáloch alebo v platenej reklame z EÚ a ľudia sú presýtení. Ja sa snažím informovať aj o negatívach, lebo o tých ľudia nepočujú, tak prirodzene to vzbudzuje záujem,“ zhodnotil Uhrík.
Dodal, že by bol radšej, keby mali väčší dosah pozitívne príspevky, ale „mentalita Facebooku je taká, že negatívne správy, bohužiaľ, rezonujú“.
Uhrík na svojej stránke na sociálnej sieti nedáva príspevky iba z europarlamentu. Veľká časť sa týka aktuálneho domáceho politického diania. Europoslanec je aktívny takmer denne.